Titel:
Geografisk analyse af pendlingens struktur og energiforbrug

Abstract:
Papiret beskriver beregningsmodel og resultater ved opstilling af en pendlingsmatrice mellem 5500 geografiske (områder i Danmark).

I modellen indgår scenarier for CO2-emission ved pendling udfra et basis-scenarie som reference og 5 alternative scenarier hvor der foretages en beregning af CO2-reduktion ved øget andel af belægningsgrad i personbiler, øget andel af kollektiv trafik, øget andel af cykling og brug af mere energieffektive biler (A-mærkede biler).

CO2-emission ved pendling er sammenholdt med emission fra andre energi-intensive tjenester i en holdning.

Eksempler på resultater er illustreret i et Geografisk Informations System

Forfatter:
Civilingeniør Anders Bavnhøj Hansen, Energistyrelsen, Miljø- og Energiministeriet.

Danske Keywords:
Pendling, transport, energi, CO2-emission

Engelske Keywords:
Pendeling, transport, energy, CO2-emission

År:
2001

Link: Hent paperet som PDF-fil